Hoe werkt het?
Het overlijden van een dierbare is een ingrijpende gebeurtenis met hele uiteenlopende gevoelens. Bezigheden en gewoontes die zo vertrouwd waren zijn ineens niet meer zo vanzelfsprekend. Om structuur te brengen in praktische zaken die eerst zo normaal waren, maken we nabestaanden graag wegwijs.
Hiervoor kan men na de uitvaart een afspraak met ons maken. Deze afspraak kan thuis in uw eigen omgeving plaatsvinden en duurt 1,5 tot 2 uur. Wij bieden een luisterend oor en wijzen de weg in het doolhof van administratieve, financiële en juridische zaken. Samen bekijken we aan de hand van de persoonlijke situatie wat er allemaal moet gebeuren en waar eventuele hulp wenselijk is. Indien nodig verwijzen we naar een specialist, zoals een notaris, rouwverwerkingstherapeut of belastingadviseur. De keuze voor een specialist maak je altijd zelf.
Wat kost het?
De kosten voor deze afspraak bedragen € 150,00. Tijdens deze afspraak brengen we samen in kaart, en leggen we vast, wat er geregeld moet gaan worden en op welke termijn. In de praktijk blijkt vaak dat men na dit gesprek voldoende overzicht heeft om zelf of m.b.v. naasten de praktische zaken af te handelen. Mocht er meer hulp van ons gewenst zijn dan zullen we de kosten vooraf begroten en schriftelijk vastleggen.